Från tjock brud i fettförpackning till tuff brud i snyggt fodral

Min viktresa från fetma till normalvikt med gastric bypass till min hjälp

Ett års kalas och operationen närmar sig med stormsteg!

Kategori: Allmänt

Har varit lite frånvarande den senaste tiden. Sonen fyllde ett år i torsdags. Vart tusan tog tiden vägen?! Det känns inte alls länge sedan han var en liten pluttbebis och låg i min famn för första gången. Nu mera är han en marodör som tycker att alla saker ska ligga på golvet och så har han armar som når överallt där man inte tror att sådana små armar ska kunna nå. 
 
Vi hade kalas här i lördags. Jag och lillsyrran smaskade på Modifast chokladpudding medan de andra drack kaffe och åt tårtor. W fick så många fina paketer. Främst kläder men det behövdes. Han växer ju som ett ogräs den lilla gossen. Så nu kommer han fortsätta att vara ystads stiligaste lilla påg. 
På kvällen blev det middag hos ett par från vår mvc-föräldra-grupp. Dom bjöd på massa god mat också så klart. Men jag satt där med mina jädrans modifast och muttrade lite. Fuskade dock genom att äta två blad sallad. 
 
I söndags åkte vi iväg till Malmö och gick på Hem och Villa mässan. Den gav nästan ingenting. Mest utomhusspa och självgående gräsklippare i montrarna. Vi hade hoppats på lite mer inspiration. Sen blev det en sväng på emporia också. Köpte nya lampor till vardagsrummet. Vi har precis plockat ner julgardinerna och julstjärnorna så det var dags med lite nytt. Det blir ju så tokigt när man precis har flyttat till nytt och inget av de gamla passar längre. På kvällen sen gick M på puben med morsans man och kastade pil och jag och W åkte ut till min bästa kompis och vi kollade på Searching for Sugarman. Vilken fantastisk film!! Alla borde se den. Jag har allvarligt talat aldrig sett en bättre och mer "spännande" dokumentär!
 
Igår var jag ute och gick nästan hela dagen. Och när jag inte gjorde det så skrev jag färdigt mitt vita arkiv. Om nu allt mot för modan skulle gå helt åt pipsvängen så tänkte jag att det är lika bra att ha det gjort. Så igår blev det promenad på sammanlagt 1,3 mil. Skönt som fasen. 
 
Idag är det förberedelser inför operationen som gäller. Sista flyt-dagen med modifast och jag har dragit ur sängkläderna ur sängen och håller på att tvättar dem. De kommer att bli kliniskt rena då de tvättas på 95 grader och med förtvätt och klinisk sköljning... Sen ikväll är det dags att tvätta sig med äckliga descutan... Ser inte alls fram emot det. 
 
Så läskigt det är att det är dags imorgon!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: