Från tjock brud i fettförpackning till tuff brud i snyggt fodral

Min viktresa från fetma till normalvikt med gastric bypass till min hjälp

hemma igen

Kategori:

Så nu är jag hemma igen. Är nyopererad och mår ganska bra faktiskt.

Allt gick ganska fort när det väl var dags för operationen. Jag blev ombytt till sexiga sjukhuskläder och fick dropp och ligga inne i salen med ett par tjejer som hade blivit opererade dagen innan.

Sen kom en sköterska och hämtade mig. Jag fick hjälpa till att knuffa sängen ner till operationen och så tog jag kudden under armen och väntade på att kirurgen skulle komma och hämta mig. Det tog typ 5 minuter. sen in i operationssalen och upp på britsen. blev fastspänd och jag minns att jag sa att nu börjar jag bli nervös och så minns jag att jag frågade om dom hade kopplat in narkosen och det hade dom sa narkosläkaren och sen minns jag inte mer.

Nästa jag minns var jag på uppvaket och precis när jag vaknade drömde jag att jag tappat bort min son så jag grät och skrek efter honom. Då skällde sköterskan på mig för det fanns ju andra som också låg på uppvaket... Det tog en liten stund till huvudet fattade vad som hade hänt men efter drygt en timme satt jag uppe och mådde ok. Visst jag hade ont och var trött men annars var det inte så farligt som jag hade trott.

Sen sov jag mest förutom att jag var galet illamående och gasen tryckte på så in i vassen. Så det blev mycket gång i korridoren på kvällen och natten plus att jag fick extra medicin mot illamående.

klockan 6 väcktes vi sen för mediciner och sen fick vi duscha. Igår morse åt jag för första gången yoghurt. det blev nästan en deciliter och det tog lite mer än en timme att få ner. Sen fick vi titta på en film som dietisten gjort om hur och vad man ska äta. Sen var det lunch. Den soppan var ljuvlig! Sen så pratade läkaren med oss och vi fick papper på vår sjukskrivning och information om vår operation och hur livet ser ut nu närmsta tiden. Efter det var det dags att checka ut och få återbesökstiden till 6 veckors kontrollen. :)

M kom och hämtade mig och vi körde ner till lilla Ystad och gick och handlade lite mat. Jag behövde kesella, yoghurt och lite annat smått och gott. Sen hem. Jag var trött men fick i mig lite mat ändå. Totalt blev det 1055 ml och plus droppet jag fick på sjukhuset. så jag fick i mig hyfsat bra. somnade som en stock på soffan och när m sedan väckte mig kunde jag inte somna om så klart... så jag somnade igen vid kl 1 sen vaknade jag igen kl 4.... jag är ganska trött faktiskt.

har fått i mig 1, 5 dl yoghurt och nu har jag snart ätit upp 2 dl smoothie.
Detta blir nog bra ska vi se. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: